Zašto se gojimo tokom zime i kako to da sprečimo?

Da li ste primetili promenu u vašem telu kada dođe zima? Ako se osećate tromo, ako vam je povećan apetit ili ste mozda depresivni, znajte da niste sami!

Mnogi ljudi se nađu u istoj situaciji kada dođu hladni meseci.

Zasto se gojimo tokom zime

To što se gojite tokom zime može biti veoma uznemirujuće, naročito ako trudite tokom ostatka godine da smršate, a onda padne sneg i sve upropasti.

Srećom, postoji mnogo stvari koje možete da uradite da se ne ugojite u ovo doba godine. A prvi korak je razumevanje zašto se to dešava.

Razlozi zbog kojih se gojimo tokom hladnih meseci

Pripremamo se za hibernaciju

Hibernacija nije samo za medvede i druge divlje životinje! Naučnici veruju da imamo prirodnu tendenciju da se sklanjamo od hladnoće i da jedemo više kada ranije pada mrak.

Skloni smo da konzumiramo približno 200 dodatnih kalorija dnevno kada sunce počne ranije da zalazi.

Naši preci nisu znali da li će i kada pronaći izvore hranljivih materija tokom zimskih meseci, a taj strah je potencijalno nasleđena osobina koja nas tera da se snabdevamo kalorijama i ostanemo u zatvorenom prostoru kada je hladno.

Dakle, ako se ste u toplom krevetu, gledate neku seriju i nešto grickate, ovo bi moglo da bude razlog!

Previše spavamo

Nedostatak sunca i kraći dani zimi zapravo mogu da promene proizvodnju hormona. Tačnije, hormona spavanja.

Naučnici kažu da kada ima manje sunca, hipofiza u našem mozgu proizvodi više melatonina, hormona spavanja koji vas može učiniti pospanim čak i ako nije vreme za to.

Povećanje melatonina takođe može povećati apetit.

Nedostatak energije i više spavanja u kombinaciji sa većim apetitom lako može dovesti do toga da se ugojimo.

Praznici i slave

Mnogi od nas vole ovaj deo godine zbog mnogobrojnih praznika koji se slave uz jelo i piće.

Velike su šanse da do Nove Godine već mesecima preterano dana jedete i osećate se tromo i naduveno.

A gde je jelo, tu je i piće.

Super je lako popiti nekoliko čaša vina, ali treba znati da su i alkohol i sokovi puni kalorija.

Imajte na umu da alkohol ne samo da dodaje kalorije vašoj ishrani, već i usporava sposobnosti vašeg tela da sagoreva masti. Smatra se da alkohol može da uspori sagorevanje masti i do 70 posto.

Metabolizam se ubrzava

Tokom zime, jedan od glavnih prioriteta tela je da ostane toplo i do i toga se dolazi povećanom potrošnjom kalorija, odnosno ubrzavanjem metabolizama.

Međutim, nagli rast metabolizma može rezultirati iznenadnim dobijanjem na težini, zbog toga što povećana potrošnja kalorija zahteva i njihov povećan unos.

To može dovesti do porasta apetita, kao i porasta količine hrane koju konzumiramo.

Topla hrana

Hladne temperature zimi ne samo da vas teraju da jedete više, već vas teraju i da posegnete za hranom koju možda redovno ne jedete, naročito ako je hrana vruća.

To je jedan od razloga što razni gulaši i pečenja mogu izgledati posebno ukusno kada je hladno vreme.

Kako dobro legne vruća prasetina na hladan, zimski dan!

Manja je verovatnoća da ćemo vežbati

Svi znamo da je vežbanje obavezno ako želimo da smršamo.

Ali, kada je napolju hladno i mračno, lepše nam je da ostanemo unutra gde je svetlo i toplo.

A kada ostanemo unutra, veća je verovatno da ćemo jesti svu tu toplu, ukusnu hranu, nego da vežbamo.

Manje svežih proizvoda

Leto je doba godine kada ima puno raznih svežih proizvoda, pa nam je dosta lakše da napravimo zdravije izbore.

Zimi je manji izbor svežeg voća i povrća, i zbog toga nam je lakše da se odlučimo za hranu i grickalice ispunjene kalorijama i mastima.

Manjak motivacije i/ili depresija

Ako se osećate manje motivisano ili depresivnije nego inače kada napolju postane hladnije i tamnije, to je u potpunosti razumljivo.

Sunce igra veoma važnu ulogu u održavanju uravnoteženog raspoloženja, pa pošto ga tokom zime nema dovoljno, raspoloženje lako mogu da padne.

6 načina kako da se ne ugojite tokom zime

Iako vam se čini da je dodavanje kilograma tokom zime prirodan proces kroz koji svi prolazimo, ne mora da bude tako!

Sada kada znamo šta doprinosi zimskom gojenju, možemo se lakše tome suprotstaviti.

Ostanite aktivni

Pokušajte da vežbate čak i ako vam nedostaje motivacija.

Ako ste neko ko obično voli da ide u šetnju, da trči ili da vozi bicikl, zamenite te aktivnosti i umesto toga krenite u teretanu.

Kako se ne ugojiti tokom zime

Ako vam pak teretana ne odgovara, ukoliko ima snega isprobajte klizanje ili skijanje.

Manje jedite

Kada ste unutra više sati dnevno ili kada provodite dosta vremena na prazničnom trpezom, neumereno jelo može da dovede do dobijanja više masti.

Da ne biste previše jeli, obavezno postavite jasne granice. Postavite sebi ograničenje na veličinu porcije koje ćete pojesti.

Potrudite se da ne jedete više nego što biste za normalan obrok.

Pazite na piće

Još jedan ključni faktor zimskog gojenja je piće.

Alkoholna pića su uglavnom puna kalorija, pa je i ovde glavni akcenat na umerenosti.

Takođe, potrudite se da pijete dosta vode između pića kako ne biste previše pili.

Ostanite srećni

Tokom zime često dolazi do depresije, nedostatka motivacije, javlja se i nesanica.

Ako na to dodamo i povećane troškove u tom delu godine, budite sigurni da će vam nivo kortizola porasti i doprineti zimskom dobijanju na težini.

Zato je važno ostati srećan tokom hladnih meseci.

Radite ono što vas čini srećnim zimi i potrudite se da dobijete dosta sunčeve svetlosti kad god je to moguće.

Napunite frižider prirodnom hranom

Upotreba prirodne i kvalitetne hrane može da smanji šanse da ćete jesti namirnice koje su loše za vas.

Jedite više proteina poput belog mesa, imajte uvek dovoljno voća i povrća.

Prava hrana će vas duže držati sitim, pa je manje verovatno da ćete nešto grickati kasnije.

Takođe, ne preskačite obroke jer vam to garantujete da ćete kasnije uneti nepotrebne kalorije.

Ograničite unos šećera

Šećer izaziva porast nivoa insulina koji bi mogao da poveća vaš apetit.

Da biste uklonili ovu pretnju, ograničite količinu šećera koju jedete.

To podrazumeva smanjenje slatkiša, zaslađenih pića i prerađene hrane kao što su upakovane grickalice.

Zimska dijeta može biti naporna, ali isplatiće se kada se ne ugojite!

Prestanite da se gojite tokom zime

Zima ne mora da bude vreme ispunjeno neprestanim grickanjem i preskakanjem fizičke aktivnosti.

Hranite se zdravo, ostanite aktivni, i koristite svaku priliku da izađete na sunce.

Ako se ipak zimi ugojite nekoliko kilograma, nemojte očajavati. Počnite da praktikujete neke od ovih jednostavnih promena kako biste još danas počeli da mršavite.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.