Zašto je svakodnevno hodanje zdravo?

Hodanje koristi svakom delu tela od glave do pete. Svaki korak koji napravite čini za vaše zdravlje više nego što možete da pretpostavite.

Zapravo, samo kratka desetominutna šetnja svakog dana može dovesti do velikih poboljšanja.

Zasto je hodanje zdravo

U slučaju da vam je potrebno više razloga da obujete patike i krenete u šetnju, evo najvećih zdravstvenih prednosti hodanja.

Hodanje snižava rizik od srčanih oboljenja

Srce je mišić i najbolji način da ojačate mišić je kroz trening. Verovatno zato ima puno studija koje istražuju potencijalne koristi vežbanja i hodanja.

U jednoj studiji koja je obuhvatila više od 80.000 žena u postmenopauzi, one koje su najviše šetale imale su 11 odsto manji rizik od visokog krvnog pritiska od onih koje su najmanje hodale.

Takođe žene koje su najbrže hodale imale su 21 odsto manji rizik od onih koje su najsporije hodale.

Dakle, hodanje smanjuje rizik za nastanak srčanih oboljenja, a brzo hodanje je najbolji izbor.

Hodanje utiče povoljno na šećer u krvi

Ljudi zabrinuti zbog dijabetesa trebalo bi da znaju da hodanje ima sposobnost da poboljša regulaciju glukoze i snizi nivo šećera u krvi.

Kada su sva tkiva aktivna (neuroni, srce i mišići), krvni sudovi koji snabdevaju svako tkivo hranljivim materijama se šire, što rezultira povišenim protokom krvi. Porast protoka krvi pomaže arterijama da isporuče glukozu mozgu, srcu i mišićima.

Zato hodanje nakon obroka, čak i u kratkim intervalima, može da pomogne u snižavanju šećera u krvi. Stabilan nivo šećera u krvi pomaže u sprečavanju dijabetesa, a takođe vam smanjuje potrebu za jelom i pomaže u mršavljenju.

Hodanje vam pomaže da duže živite

Studije koje prate ljude godinama pokazuju da oni koji redovno hodaju (pet ili više dana nedeljno) žive i do četiri godine duže od svojih vršnjaka koji više vremena provode u sedenju.

Nedavna istraživanja pokazuju da samo 4.400 koraka dnevno snižava rizik od smrti, a što je taj broj veći, veće su i koristi po zdravlje.

To je možda zato što fizička aktivnost aktivira vaše srce, respiratorni sistem, mozak, mišiće i kosti. Za razliku od mašina koje se kvare što ih više koristite, ljudsko telo ima koristi od pojačane fizičke aktivnosti.

Poboljšava pokretljivost

S obzirom na to da je kvalitet života verovatno važniji od dužine života, takođe je bitno napomenuti da hodanje poboljšava pokretljivost.

To je naročito važno za starije ljude koji će tako moći duže da funkcionišu bez upotrebe različitih pomagala za hodanje.

Čak i ako već iskusite probleme sa pokretljivošću, hodanje može da pomogne da se takva stanja ne pogoršaju.

Hodanje će vam poboljšati san

Bolji san možda nije prva što vam pada na pamet kada razmišljate o šetnji, ali zaista pomaže. Zapravo, ljudi koji šetaju ujutru ili uveče bolje spavaju u poređenju sa onima koji to ne rade.

Ukoliko redovno šetate, poboljšaće vam se i kognitivna sposobnost i čitav niz drugih zdravstvenih parametara.

Hodanje sagoreva kalorije

Ako želite da hodate da biste smršali, imajte na umu da kao i drugi oblici fizičke aktivnosti, hodanje sagoreva kalorije.

Istraživanja pokazuju da vam hodanje od oko 150 minuta nedeljno može pomoći da smršate.

Ako nemate toliko vremena, možete povećati sagorevanje kalorija tako što ćete hodati brzo. Zagrejte se nekoliko minuta, a zatim naizmenično hodajte brzo i najbrže što možete.

Druga opcija je da koristite štapove za nordijsko hodanje. Možda ćete se u početku osećati malo šašavo, ali jedna studija je otkrila da ćete tako sagoreti 20 odsto više kalorija. Takođe ćete povećati snagu gornjeg dela i fleksibilnost donjeg dela tela.

Brzo hodanje za mršavljenje

Brzo hodanje se smatra aerobnom vežbom niskog intenziteta. Brzo hodanje jača vašu energiju, a pomaže i u sagorevanju viška kalorija.

Iako brzo hodanje pomaže u sagorevanju kalorija, koliko ćete ih zaista potrošiti zavisi od raznih faktora kao što su vaša težina, brzina i ukupno vreme koje provedete u hodanju.

Brzo hodanje kalorije

Prosečna osoba hoda brzinom od 3 km/h, a što brže hodate i što ste teži, sagorećete više kalorija.

Na primer, ako imate 70 kilograma sagorećete minimum 200 kalorija brzinom od 4 km/h.

Ako ste teži, recimo imate 85 kilograma, onda brzinom od 4 km/h možete sagoreti oko 250 kalorija za sat vremena, što uopšte nije loše!

U jednoj studiji zabeleženo je da je 11 žena umerene težine izgubilo u proseku 7,7 kg ili oko 10 odsto svoje telesne težine nakon što su 6 meseci praktikovale brzo hodanje.

Druga studija otkriva da su gojazne žene koje su hodale tri dana nedeljno 50 do 70 minuta izgubile oko 2,7 kg u periodu od 12 nedelja.

Kada se uradi kako treba, i u kombinaciji sa pravilnom ishranom, brzo hodanje svakako može da pomogne kod mršavljenja.

Hodanje pospešuje rad mozga

Studije pokazuju da redovno hodanje povećava veličinu mozga kod odraslih osoba, poboljšava kognitivne performanse i efikasan je u lečenju nekih mentalnih stanja poput depresije.

Jedna od teorija je da vežbanje poboljšava dotok krvi u mozak, što mu pomaže da bolje funkcioniše.

Takođe, kada hodate vaš mozak donosi mnogo odluka kojih vi praktično niste svesni. Na primer, gde da stavite nogu kada dođete do ivičnjaka, da li treba da zaobiđete druge šetače, kojim putem da idete i da li treba da ubrzate prelazak preko ulice.

Možda vam se čini da to nisu neke teške odluke, ali one održavaju formu vašeg mozga i doprinose njegovoj efikasnosti.

Hodanje podržava imuni sistem

Ako smo nešto naučili tokom pandemije, onda je to važnost jakog imunog sistema. Ispostavilo se da hodanje (i vežbanje umerenog intenziteta uopšte) pomaže u stvaranju imunoloških ćelija koje ciljaju i uništavaju patogene.

Kao rezultat toga, ljudi koji redovno hodaju imaju manji rizik da se ozbiljno razbole od infekcija, a i ako se razbole manje vremena provode u lečenju.

Hodanje poboljšava ravnotežu

Ravnotežu često uzimamo zdravo za gotovo kada smo mlađi, ali kako starimo postaje sve važnije da sprečimo padove.

Srećom, hodanje je odličan način da održite svoje veštine balansiranja jakim. To je zato što dok hodate, dobijate čulne informacije iz svog unutrašnjeg uha, oka, mišića, zglobova i receptora osetljivih na dodir o tome gde se nalazite u prostoru i kako bi na to trebalo da reagujete.

Krenite u šetnju!

Mnogi lekari navode umerenu fizičku aktivnost, uključujući šetnju, kao nešto najlakše što možete da uradite za vaše zdravlje.

Hodanje održava vaše telo u dobrom stanju i smanjuje rizik od hroničnih bolesti.

Dobro zdravlje nije jedina korist od hodanja. Zapravo, postoji širok spektar individualnih i društvenih koristi koje nastaju kada ljudi češće šetaju, naročito ako to rade zajedno sa nekim.

Ako želite da poboljšate svoje zdravlje i više se fizički aktivirate, hodanje je odličan način za to.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.