Pitali smo stručnjake – ovo su najbolje joga vežbe za mršavljenje

Mnogi danas vide jogu kao savršeno rešenje za poboljšanje mentalnog i fizičkog zdravlja. Svakako da pronalazi svoju dobru primenu kod osoba koje žele da izgube višak kilograma.

Joga deluje pozitivno na proces mršavljenja sa više aspekata, tako da je često stavljaju ispred drugih načina vežbanja.

Joga vežbe za mršavljenje

Na prvom mestu, joga efikasno smanjuje stres. Stres je jedan od bitnijih faktora čiji uticaj na gojaznost može da bude ogroman. Onda kad vam joga pređe u svakodnevnu rutinu, bićete mnogo opuštenija i koncentrisanija osoba, koja će umeti da kanališe stres sa kojim se suočava.

Joga to postiže usklađivanjem daha, uma i tela. I pored toga, direktan uticaj joge na mršavljenje je tema koja izaziva oprečna mišljenja.

Hiljadugodišnje postojanje, razvoj i prihvatanje joge na svim meridijanima, govore da je mnogima pomogla. Da bi se uspelo, neophodno je na jogu gledati mnogo šire od puke primene joga poza. Jedino u kombinaciji sa pravilnom, zdravom ishranom, rezultati će biti vidljivi.

Kroz jogu ćete promeniti odnos prema vlastitom telu, što uz redovno vežbanje, znači i pronalazak one ishrane koja će vam odgovarati, a neće biti samo „recept“ za nagomilavanje masnih naslaga. Postaćete svesni koliko znači održati zdravo telo i um.

Ne zaboravite koliko je joga kompleksna i da vam daje mnogo više od niza vežbi koje možete primeniti na ovaj ili onaj aspekt zdravlja. Ovladaćete pravilnom ishranom, tehnikama disanja, opuštanja i meditacije.

Na gubitak težine uvek treba gledati kao kao na kombinaciju pravilne ishrane i odgovarajućih vežbi. Mnoge joga poze imaju pozitivan efekat na proces mršavljenja i o tome će biti reči u nastavku.

Joga poze za efikasno mršavljenje

Konsultovali smo osobe koji su godinama upoznati sa joga tehnikama u nameri da sačinimo spisak najefikasnijih joga vežbi za mršavljenje. Nekoliko poza se izdvaja po svom uticaju na gubitak kilograma:

Pozdrav suncu (Surya Namaskara) je verovatno najpoznatija asana (položaj, poza) ima uticaj na kompletno telo. Ovo je i razlog što se preporučuje za osobe koje žele da smršaju. Polazeći od vrata, ramena, kičme, ruku, šaka, kukova, nogu, zahvatiće svaki deo tela.

Naravno, neophodno je pravilno raditi kako bi efekat bio maksimalan (pogledajte video). Sastoji se od dva seta po 12 različitih poza. Sami ćete odrediti koliko ciklusa je potrebno vašem telu.

Pozdrav suncu

Jedan krug ove vežbe sagoreva oko 14 kalorija. Za 12 setova od po dva kruga vežbi ćete vam trebati oko 15 minuta, ako radite umereno.

Sami preračunajte koliko je to izgubljenih kalorija, pa uporedite to sa pola sata tenisa (232 kalorije), košarke ili odbojke na pesku (265 kalorija), fudbala (300 kalorija), vožnje bicikla (331 kalorija). Shvatićete kakav je učinak na vaše telo.

Poza ratnikaPoza ratnika (Virabhadrasana) je odlična za noge, ruke i donji deo leđa.

Takođe, uspešno povećava izdržljivost tela, što će vam olakšati da savladate veće napore pri vežbanju.

Dok ste u ovom položaju, preporučuje se ujjayi disanje jer je to način da ulijete dodatnu snagu i samopouzdanje.

Luk joga vežbaLuk poza (Dhanurasana) prvenstveno utiče na stomačne mišiće.

Ako vam je prioritet topljenje sala iz ovog dela tela, onda je obavezno uvrstite u svoj plan vežbanja.

Takođe, deluje i na noge i ruke.

Poza stolicePoza stolice (Utkatasana). Sedenje u stolici može zvučati veoma lako i udobno. Ali sedenje u zamišljenoj stolici bi moglo biti malo izazovno! A ovo je upravo ono što radimo u Utkatasani.

Ona može pomoći da se ubrza metabolizam. Brži metabolizam znači brže sagorevanje masti. Osim toga, ovaj položaj je dobar za grudi i kolena.

Most joga pozaMost poza (Setu Bandha Sarvangasan) je od izuzetnog značaja za štitnu žlezdu, koja je važna u proizvodnji hormona koji reguliše metabolizam. Poboljšavajući metabolizam, ona utiče na povećano sagorevanje masti. Istovremeno stimulišu se na rad organi koji pomažu probavi.

Ova poza ima mnogo prednosti u poređenju sa drugim pozama. Rasteže vam predele grudi, vrata i kičme. Takođe masira vaše unutrašnje organe.

Kobra pozaČuvena „Kobra“ poza (Bhujangasana) je dobra za jačanje kičmenog stuba, i istezanje ramena, abdomena, grudnog koša i pluća. Ova poza može da poboljša tonus vaših mišića.

Kobra Poza utiče na redukciju masnoća u oblasti stomaka. Ako je primenjujete redovno, očekujte ravan stomak.

Yoga nidra meditacijaYoga Nidra je drevna, ali malo poznata vrsta vođenog opuštanja koji se obično traje 35 do 40 minuta. Yoga Nidra može pomoći u dostizanju dovoljne količine sna.

Kvalitet spavanja je u direktnoj korelaciji sa nakupljanjem telesnih masti. Trudite se na svaki način da poboljšate svoj san, ako želite da smršate.

Saveti za mršavljenje uz jogu

Da bi se ostvario pun efekat joge na gubitak kilograma, nužno je da ispoštujete neke osnovne savete:

Redovno radite jogu. Uvedite jogu u vaš svakodnevni život. Neka vam vežbanje postane rutina.

Rezultati će doći. Imajte strpljenja kad je joga u pitanju, jer njeno delovanje je sigurno, ali sporo. Nemojte očekivate da ćete preko noći smršati na optimalnu težinu.

Pravilna ishrana je ključna za mršavljenje. Joga će uticati da svoje tele više poštujete i lakše razvijete zdravu ishranu uz koju ćete se osećati dobro.

Vremenom je nužno iz svoje ishrane da izbacite nezdravu slatku i slanu hranu i kalorične nealkoholne napitke (pročitajte kako smanjiti unos šećera). Takođe, navike kao što su prejedanje ili preskakanje obroka, večernje grickanje uz film il sport na tv-u apsolutno zaboravite.

Uz jogu dodajte i adekvatne vežbe u teretani.

Izađite napolje. Iskoristite lepo vreme i vežbajte van kuće ili sale. Sve fizičke aktivnosti koje se izvode napolju su preporučuju. Pešačite što više, plivajte, vozite bicikl.

Uživajte u dobrim rezultatima. Iskoristite svaki pozitivan pomak ka cilju da podignete svoje samopouzdanje i motivaciju.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.