Kako smršati 5 kg za mesec dana na zdrav način?

Nije neuobičajeno da se ljudi ugoje nekoliko kilograma tokom zime, jer nisu ni približno aktivni kao u letnjem periodu.

Pa, ako ste obukli prošlogodišnju prolećnu odeću i otkrili da vaše telo nije ni približno onom što je bilo, onda je možda vreme da razmislite o tome da izgubite nekoliko kilograma.

Kako smršati 5 kg za mesec dana?

Mršavljenje nije lako, posebno ako morate izgubiti više od samo nekoliko kilograma. Kada morate da smršate desetine kilograma, lako možete postati preopterećeni od same pomisli da je zadatak previše težak za ostvarivanje.

kako smrsati 5 kg za mesec dana

Za većinu ljudi se gubitak od 3-5% težine na početku čini mnogo dostižnijim od nečega poput gubitka težine od 20 ili 30 kilograma.

To znači da za nekoga ko ima 100 kilograma, postavljanje početnog cilja gubitka 5 kilograma može dati korisne rezultate, kao i motivaciju da nastavi sa mršavljenjem.

Dokazi pokazuju da je tih prvih nekoliko kilograma najvažnije.

Postavite sebi cilj

Postoji jedna izreka koja kaže: „Ukoliko ne uspeš da planiraš, ti planiraš da ne uspeš“, i to je tačno i kada je u pitanju gubitak težine.

Ako je vaš jedini plan da smršate, onda je skoro sigurno da ga nikada nećete ostvariti. Vaš plan mora da ima definisan, merljiv cilj kojeg se možete držati.

Iako možda morate da smršate puno kilograma, postavljanje razumnog cilja kao što je 5 kilograma, je način da započnete proces mršavljenja.

Ostvarivanje tog cilja će vam takođe dati samopouzdanje da nastavite sa daljim mršavljenjem ukoliko vam je to potrebno.

Brzo smanjenje unosa kalorija

Imajte u vidu da 5 kilograma sala ima oko 37000 kalorija. Dakle da biste smršali 5 kg za mesec dana morate svakog dana eliminisati oko 1200 kalorija.

Jednu polovinu možete eliminisati putem ishrane, a drugu putem povećane fizičke aktivnosti.

Iako možda mislite da bi smanjenje kalorija za 600 dnevno bilo teško, zaista nije kada počnete da razmišljate o svemu što jedete i pijete tokom dana.

kako smrsati 5 kilograma za mesec dana

Na primer, limenka gaziranog pića ima između 150 i 200 kalorija. Ako umesto toga popijete vodu, već ste eliminisali te kalorije.

Kafa ili čaj sa kašičicom šećera sadrži 25 kalorija, pa ako recimo pijete 3-4 ovakvih napitaka tokom dana to vam je još 100 kalorija.

Izbacite grickalice poput čipsa (100 grama ima 530 kalorija) ili kikirikija (100 grama ima 560 kalorija) i umesto toga pojedite neko voće ili povrće.

Možete i u potpunosti izbaciti užine kao što je to slučaj kod hrono ishrane.

Jednostavnim prelaskom na namirnice bez šećera i sa manjim brojem kalorija, ne bi trebalo da imate problema da eliminišete 600 kalorija iz svoje ishrane svakog dana.

Pogledajte i našu tablicu kalorija.

Fizička aktivnost

Svakodnevno vežbanje zahteva malo više truda, ali možete da uradite stvari malo drugačije što će učiniti da vaša vežba više liči na opuštanje, a manje na zadatak.

Možete recimo da trčite sat vremena ili da provedete malo više od toga na biciklu da biste sagoreli 600 kalorija. Ako volite vodu krenite sa plivanjem.

Zasto je hodanje zdravo

Ali, ako niste osoba koja voli da vežba, pokušajte da više hodate tokom dana. Sat umerenog hoda troši 200-250 kalorija.

Ostavite automobil na parkingu i završavajte obaveze koje imate na nogama. Prošetajte nakon ručka, izvedite kućnog ljubimca u šetnju. Vrlo lako ćete potrošiti tih 600 kalorija.

Nagradite sebe

Ne može se zaobići činjenica da je biti na bilo kom režimu za mršavljenje težak posao, i da se vrlo lako gubi motivacija tokom tog procesa.

Zbog toga možete učiniti nešto lepo za sebe za svaki kilogram koji izgubite. Ali zapamtite da nagrada ne sme da bude hrana!

Idite na pedikir ili manikir, uživajte u noćnom izlasku ili odlasku u bioskop (na utakmicu) ili kupite sebi neki lepi poklon.

Postavljanjem malih ciljeva i nagrađivanjem sa svaki dostiguti cilj, bićete bolje motivisani da se na kraju rešite svih 5 kilograma.

Kako smršati 5 kilograma – saveti

Da biste smršati 5 kg za mesec dana, evo nekoliko koraka koje bi trebalo da sledite:

Procenite svoju ishranu

Procenite šta trenutno jedete i pokušajte da uklonite svu visoko obrađenu hranu iz svog doma.

Ako ih izbacite iz ostave i frižidera, veća je verovatnoća da ćete se odlučiti za zdraviju hranu sa niskim sadržajem ugljenih hidrata.

Povećajte fizičku aktivnost

Povećajte nivo aktivnosti tako da imate najmanje pola sata aerobne vežbe dnevno, ali po mogućnosti i više.

Zapamtite da sve vežbe ne moraju da se rade u jednoj sesiji. Možete bukvalno da vežbate nekoliko puta po pet minuta i ostvarite iste ciljeve.

Bilo da trčite, džogirate, šetate, brišete prašinu ili usisavate, sve se računa u sagorene kalorije.

Pijte što više vode

Iako ćete se možda ponekad osetiti malo naduto, zapamtite da voda zamenjuje sve ono što bi inače bila hrana u vašem stomaku.

Ako možete da popijete čašu vode pre svakog obroka, videćete da jedete znatno manje, a da ste ipak siti.

Nemojte meriti težinu svaki dan

Ovo je siguran način da sabotirate svoju napredak, jer težina varira tokom dana, a razlike mogu da budu i do 2 kilograma.

Merite težinu jednom nedeljno, u isto doba dana, u istoj odeći (ili u donjem vešu). Tek tada ćete videti svoj pravi napredak.

Za uspešan gubitak težine važno je kombinovati nekoliko faktora – vežbanje, ishranu i promenu načina života.

Stoga, ako želite da smršate 5 kilograma za mesec dana, morate imati efikasan i zdrav plan mršavljenja.

To je zapravo dosta sala koje ćete morati da izgubite, ali ne dozvolite da vas to uplaši. Samo se setite kako ćete sjajno izgledati kada ga više nema.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.