Hrono dijeta za savršenu liniju – osnovna pravila

Osnovni motivi osoba koje žele da otpočnu sa dijetom su gubljenje kilograma, rešavanje zdravstvenih problema ili održavanje opšteg zdravlja.

Na samom početku nailazite na važnu prepreku u vidu izbora dijete. Dostupno vam je mnogo dijeta. Neke dijete imaju ozbiljne potvrde od eksperata i korisnika kojima su pomogle.

Hrono dijeta

Dijete se najčešće vezuju potrebu gubitka kilograma, pa ćemo se i mi u najvećoj meri baviti tim problemom. Nikako ne treba vaš izbor da bude neplansko izgladnjivanje ili dijeta koja se svodi na samo par namirnica. Međutim, hrono dijeta može da bude dobar izbor.

Mnogo je osoba koje su uz pomoć hrono dijete uspele da izgube kilograme, pa je dobro da se upoznate sa osnovnim postulatima na kojima se ova dijeta zasniva. Za hrono dijetu se može reći da nije složena.

Poštujući jednostavna pravila, možete ostvariti svoj cilj. Uz to, važno da je osim gubitka kilograma, hrono dijeta može da poboljša i vaše opšte zdravlje. Dakle, rezultati su sigurni, a vaše je da budete samo dosledni i strpljivi.

Pa da pogledamo šta je u stvari hroni dijeta tj. kojih se pravila moramo pridržavati kako bi rezultati bili najbolji mogući.

Pravila hrono dijete

Za vas smo izdvojili najvažnija pravila hrono dijete. Pročitajte ih u nastavku. Ovo su pravila koja se moraju poštovati, ako želite uspeh. Sveobuhvatnu listu pravila hrono dijete pogledajte na: Hrono dijeta lista pravila.

Vremenski intervali između obroka

Nekoliko kliničkih studija se bavilo uticajem vremenskih intervala obroka (dobijanja energije iz hrane) na gojaznost.

Istraživanja su uključivala pripadnike različitih naroda sa potpuno drugačijim socijalno-ekonomskim životnim navikama. Rezultati su u najvećoj meri potvrdili upravo ono na čemu je zasnovana hrono dijeta: Ključno je fokusirati se na tajming!

Da pojasnimo! Od najvećeg je značaja da isplanirate vreme obroka i da se redovno pridržavate toga. Bitno je da to bude onda kada telo ima najviši nivo sposobnosti da svari unetu hranu.

Neophodno je da vaša tri obroka budu u intervalima od 4-6 sati. Recimo, ako doručkujete u 8h, ručajte u 13h i večerajte oko 18h. Vidite i sami, interval između obroka je 5 sati. Napominjeno da je važno da doručkujete rano.

Ne zaboravite da osim glavnih obroka isplanirate vreme i za užinu. Najbolje je da to bude između ručka i večere (na osnovu gornjih intervala, dobro bi bilo da to bude oko 16h).

Odmah možete primetiti da nema nikakvih restrikcija, jer se ne preskače nijedan obrok, a i užina je prisutna svakodnevno.

Čak i ako pre hrono dijete niste imali naviku da doručkujete ili da večerate, nužno je da to odmah promenite. Samo na taj način se stimuliše normalna proizvodnja insulina, enzima i kortizona u vašem organizmu. Hrono ishrana se zaista bazira na normalnim, zdravim navikama u životu.

Hrono doručak

Ako se odlučite za hrono dijetu, poseban fokus treba da stavite na doručak. To će vam biti najobimniji obrok. Zdrav doručak tokom hrono dijete mora da sadrži i ugljene hidrate i masti i proteine.

U odnosu na sadašnji doručak razlikovaće se jer treba da izbegnete hranu baziranu na kukuruzu i pšenici. Odlična zamena je ovas. Međutim, treba voditi računa sa čime se kombinuje, pa zbog toga uvek kad možete neka to budu voda ili tzv „non-dairy“ mleko.

Šećer izbegavajte. Sigurno ste u dobroj meri upućeni kakve negativne efekte ima konzumiranje šećera, pa ga u potpunosti zamenite medom, voćem ili nekim drugim zdravim zaslađivačima.

Saznajte: Kako smanjiti unos šećera?

Meso je dozvoljeno na hrono dijeti, čak se i preporučuje njegova upotreba. Ono oko čega trebate da vodite računa je poreklo tog mesa. Kupujte ga samo od proverenih prodavaca.

Hrono ručak

Ručak bi vremenski trebao da bude nekih 5 sati nakon doručka. Kad otpočnete sa hrono dijetom, ovo će vam biti jedna od najvećih smetnji. Sigurno ste navikli da nešto pojedete između doručka i ručka, ali tu naviku morate da izbacite. Brzo ćete se privići na ovo.

Kad je ručak u pitanju, osnovno je pravilo da unesete dovoljno proteina. Jasno vam je da su manje-više sve vrste mesa dozvoljene (svinjetina, jagnjetina, junetina sve vam je dozvoljeno). Budite kreativni, pregršt je lepih recepata za hrono ručak koje morate probati.

I koliko se proteini preporučuju, toliko o ugljenih hidratima morate povesti računa. Važno je koji je izvor ugljenih hidrata. Neke, kao što je hleb, trebate da izbacite. S druge strane, povrće kao izvor ugljenih hidrata treba svakodnevno da nađe mesto u hrono ručku. Uz meso obavezno izaberite neku svežu sezonsku salatu.

Užina u hrono dijeti

Već smo rekli da osim glavnih obroka obavezno izdvojite vreme za užinu. To je trenutak kad možete sebi da priuštite unos manje količine šećera, pa razmislite o omiljenom suvom voću ili crnoj čokoladi. Dozvoljeno vam je. To će vas održati sitim do večere, a i doneti dovoljno energije ako trenirate u večernjim satima.

Postoji dosta opcija za užinu sa niskim sadržajem kalorija. Opustite se jer ćete lagano sve te kalorije potrošiti tokom vežbanja.

Hrono večera

Osnovni cilj večere je da se napuni želudac, pre odlaska u krevet. Naravno, kao najbolja opcija za to je povrće. Na peciva, pite, suhomesnato, pečenicu jednostavno zaboravite. Takvi izvori ugljenih hidrata su nedopustivi kao opcija za hrono večeru.

Ukoliko nemate problema sa viškom kilograma, uz povrće možete dodati parče dobrog sira. Uvek imajte na umu da večera mora da bude količinski najmanji obrok u toku dana.

Šta treba izbegavati na hrono dijeti?

Već je naglašeno da unos šećera morate svesti na minimum. Jedini izuzetak je užina, kada možete uzeti malo crne čokolade.

Gazirana pića odmah izbacite iz upotrebe. Ona imaju mnogostuko loš uticaj. Negativno utiču na kiselinu u želucu čime se može poremetiti prerada hrane.

Mleko, mlečne proizvode kao što su sir, jogurt i pavlaka, margarin, pa i biljne masti takođe treba da izbegavate. Ako ste do sada redovno koristili ove namirnice, izbacite ih iz upotrebe postepeno.

Zaključak

I iz ovako kratkog predstavljanja hrono dijete, očigledno je da ima dosta pozitivnih stvari, koje većina osoba mogu lako da prihvate. Svaka dijeta na početku zahteva promene nekih navika. Neke od promena će vam možda i teže ići, ali budite uvereni da nećete zažaliti.

Hrono dijeta ne donosi brze rezultate, tako da morate biti dosledni i motivisani na samom početku. Kada osetite prve pozitivne promene u vidu smanjenja težine i povećanja energije, bićete srećni što ste otpočeli sa hrono dijetom.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.