Dukanova dijeta – faze, dozvoljene namirnice, iskustva

Dukanova dijeta je popularan plan ishrane koji je formulisao francuski lekar Pjer Dukan (Pierre Dukan).

Posebnost ove dijete je ta što ne morate da prestanete da jedete svoja omiljena jela kako biste izgubili težinu.

Kako smršati je problem koji muči mnoge ljude širom sveta. Ako pretražujete internet, sigurno ćete naići na brojne predloge.

Kada razgovarate sa prijateljima, svi su spremni da vam daju mnogo saveta po pitanju mršavljenja. Neki će vam reći da smanjite slatkiše i masnu hranu, a neki da obavezno odete u teretanu i vežbate.

Dukanova dijeta

Skoro sve dijete pomažu u smanjenju težine, ali problem je u tome što kada se vratite svojim uobičajenim navikama u ishrani, vraćate i izgubljene kilograme.

Najbolja dijeta je ona koja vas održava vitkim zauvek. Zato je osmišljena Dukanova dijeta. Ovaj plan ishrane osigurava da se izgubljena težina ne vrati.

Hajde da vidimo kako.

Dukan dijeta faze

Dukanova dijeta je keto dijeta koja preporučuje hranu sa visokim sadržajem proteina, dok istovremeno smanjuje ugljene hidrate i masti u ishrani.

Dukanova dijeta je podeljena u četiri faze. Prve dve faze smanjuju težinu, a sledeće dve faze održavaju istu težinu.

Te 4 faze Dukan naziva napad, krstarenje, konsolidacija i stabilizacija. One su objašnjene u nastavku.

Dukanova dijeta prva faza (napad)

Faza napada se sastoji od čisto proteinskog menija. On daje dugu listu namirnica bogatih proteinima koje se mogu jesti.

Lista uključuje živinsko meso, ribu, jaja, sve vrste morskih plodova, govedinu itd. Plan ishrane u ovoj fazi striktno zabranjuje masnoće.

Meso, živina i govedina treba da budu bez masti i ne treba da se kuvaju u ulju.

Možete uzimati mlečne proizvode, ali oni treba da budu bez masti ili da imaju veoma nizak sadržaj masti.

Faza napada takođe zahteva da se pojede najmanje jedna i po kašika ovsenih pahuljica svaki dan.

Ovsene pahuljice su veoma bogate dijetetskim vlaknima, tako da telo ne može da razgradi ili probavi većinu ovih ugljenih hidrata. Hrana bogata vlaknima pomaže u suzbijanju gladi.

Obavezno je piti najmanje jedan i po litar vode. Možete piti i crni ili zeleni čaj bez dodatka šećera.

A obavezno je i vežbanje 20 minuta svakog dana.

Dukanova dijeta jelovnik

Druga faza Dukanove dijete – faza krstarenja

U ovoj fazi ishrani treba dodati dosta povrća. Povrće koje se sme jesti uključuje brokoli, kupus, pečurke, spanać i sve povrće koje nema ili ima vrlo malo skroba. Na zvaničnoj listi ima ukupno 32 vrste dozvoljenog povrća.

Povrće je dodatak čistoj proteinskoj ishrani. Dukanova dijeta sugeriše da za svaki kilogram koji želite da izgubite, treba da budete u fazi krstarenja nedelju dana. Dijetu treba nastaviti dok se ne postigne cilj.

Dakle ako želite da u ovoj fazi izgubite 5 kg, trebalo bi da se pridržavate plana ishrane iz faze krstarenja 5 nedelja.

U fazi krstarenja, potrebno je da jedete 2 kašike ovsenih pahuljica i da vežbate 30-60 minuta svakog dana.

Treća faza Dukanove dijete – faza konsolidacije

Fazu konsolidacije Dukan dijete započinjete kada postignete svoju ciljnu težinu.

Šta se dešava sa većinom dijeta kada dostignete ciljnu težinu i počnete da jedete „normalno“? Izgubljeni kilogrami se vraćaju, zar ne? Faza konsolidacije je dizajnirana da spreči jo-jo efekat dijete.

Dr Dukan je veoma strog u pogledu vremenskog okvira postavljenog za ovu fazu. Tako da bi ova faza trebalo da traje 8-10 dana za svaki izgubljeni kilogram koji ste izgubili tokom prve dve faze.

Dakle, ako ste do sada smršali 8 kilograma, trebalo bi bar 64 dana sprovoditi fazu konsolidacije.

U ovoj fazi treba dodati sveže voće u ishranu. U fazi konsolidacije su dozvoljeni sir, skrobno povrće (krompir, batat, kukuruz, grašak …) i dva obroka po izboru.

Potrudite se da vaši omiljeni obroci ne budu istog dana i da ne budu jedan za drugim.

Ova faza zahteva 25 minuta vežbanja dnevno.

Četvrta faza Dukanove dijete – faza stabilizacije

Faza stabilizacije zapravo nije samo faza. Faza stabilizacije se odnosi na ostatak vašeg života i postavlja određena pravila po kojima treba da nastavite da jedete i vežbate kako biste održali željenu telesnu težinu.

Jedite šta god želite (da, dobro ste pročitali), ali vodite računa da imate jedan dan u nedelji samo sa proteinima.

Ovo je deo Dukanove dijete koji mi je najteže da shvatim? Zaista se nadam da niko neće pretpostaviti da ovo znači da treba da se vratite na načinu ishrane pre nego što ste započeli dijetu!

Moje tumačenje je sledeće: zapamtite šta ste naučili tokom dijete, odvojite vreme za pripremu i uživanje u hrani.

Nemojte se prežderati hranom bogatom ugljenim hidratima i ako ikada osetite da ponovo dobijate na težini, trebalo bi da se odmah vratite u fazu napada na nekoliko dana.

Uvek koristite stepenice i vodite računa da hodate oko 20 minuta svakog dana ako je moguće.

Povećajte unos ovsenih pahuljica na 3 kašike dnevno, pomoći će vam da sprečite prejedanje.

Dukanova dijeta iskustva

Na različitim, uglavnom stranim sajtovima, može se pročitati dosta toga pozitivnog o iskustvima korisnika Dukanove dijete.

Rezultati Dukan dijete za gubitak težine izgledaju prilično razumni.

Ako ste neko ko može da se striktno pridržava plana, verovatno će vaša iskustva sa Dukanovom dijetom biti i više nego pozitivna.

Sve je unapred pripremljeno za vas – znate tačno u šta se upuštate pre nego što počnete. Sve dok ste voljni da radite polako na rezultatima koje želite, uspeh je zagarantovan.

Dukanova dijeta ima i prednosti i mane.

Prednosti Dukanove dijete

Glavna prednosti je ta što ova dijeta sigurno funkcioniše. Ako se pridržavate plana garantovano ćete sagoreti masti i videti značajnu razliku u svojoj težini.

Druga prednost je ta što je ova dijeta bogata mesom, odnosno proteinima. Zbog toga ćete se lako pridržavati plana ishrane i nećete stalno biti gladni.

Mane Dukanove dijete

Vegetarijanci mogu da zaborave na ovu dijetu, kao i ljudi alergični na gluten.

Neki ljudi ne vole ishranu bogatu proteinima i mogu se osećati veoma umorno dok se telo ne navikne na nju.

Ljudi koji imaju probleme sa bubrezima ili oni koji imaju giht mogu imati pogoršanje stanja zbog ove dijete.

Dukan dijeta značajno ograničava unos masti, zbog čega vaše telo ne dobija dovoljno esencijalnih masnih kiselina – omega 3 i omega 6.

Da li je Dukanova dijeta bezbedna?

Nažalost, trenutna istraživanja o bezbednosti i efikasnosti Dukan dijete su ograničena, pa je teško reći kako ona može dugoročno uticati na zdravlje.

Kao što je već pomenuto, ako patite od bolesti jetre, problema sa bubrezima ili gihta, Dukanova dijeta možda nije bezbedna za vas.

Svakako bi trebalo da se konsultujete sa svojim lekarom ili licenciranim dijetetičarom pre nego što započnete ovu ili bilo koju drugu dijetu.

Zaključak

Dukanova dijeta je dobila mnogo kritika, ali nema sumnje da funkcioniše. Pomogla je velikom broju muškaraca i žena da smršaju.

S obzirom na to da smo suočeni sa epidemijom gojaznosti, sve je zdravije od ishrane pune šećera, brze hrane i gaziranih pića.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.