Da li med goji i koliko kalorija donosi?

Med je jedna od retkih namirnica za koje svi smatraju da je apsolutno zdrava. Savetuje se kao idealna zamena za zaslađivače svih vrsta. Takođe, med je nešto najslađe što ste probali. To je prvi razlog zbog koga se može postaviti pitanje: da li med goji?

Med u odnosu na šećer – kalorije i nutritivni sastav

Kako bi se na pravi način dao odgovor da li med goji, važno je razmotriti sve bitne aspekte. Iako med deluje daleko slađe od šećera, on ipak donosi manje kalorija i ima niži glikemijski indeks. Med drži nivo šećera u krvi u umerenim granicama , a s obzirom da i u vrlo malim količinama donosi osećaj zasićenja, stvaranje masti je na daleko nižem nivou.

Šećer za razliku od meda donosi brdo kalorija bez hranljivih materija. Radi samo o praznim ugljenim hidratima.

Pročitajte: Kako smaniti unos šećera?

Osim što je dobar izvor kalorija, med obezbeđuje vitamine, minerale, enzime i druge hranljive materije u različitim količinima. Sve to je još kako zdravo za organizam.

Numerički izraženo, odnos šećera i meda izgleda ovako. Šećer je 100% saharoza, dok med sadži 82% šećera, oko 17% vode i ostatak čine hranljive materije. U istoj količini, šećer donosi čak duplo više kalorija. Dok kašika meda ima 45 kalorija, ista količina šećera ima preko 90 kalorija.

Pored toga što sadrži mnogo manje kalorija, med se koristi u manjim količinama zbog svoje ekstremne slasti, te je zbog toga savršena zamena zaslađivačima.

Šećer, osim praznih kalorija, ne sadrži ništa, pa je kao takav izuzetno loš u ishrani. Zbog kalorija i nedostatka hranljivih materija uzrokuje gojenje. Treba ga svesti na minimum, a poželjno je uvesti med kao zaslađivač. Med je odličan izvor hranljivih materija, ali njegovo konzumiranje treba držati ispod određenog dnevnog nivoa.

Koliki dnevni unos meda se preporučuje

Med je superkalorična namirnica o čijoj količini konzumiranja moramo da vodimo računa. Kako biste bili u okvirima zdrave ishrane, savetuje se da ne uzimate više od dve kašičice meda na dan.

Način na koji ćete konzumirati med i nije od neke važnosti. Možda vam je jutarnja rutina da uzmete kašičicu meda. Sasvim je u redu da dodate malo meda u jogurt ili napravite kolače sa umerenom količinom meda.

Med u kontrolisanim količinama neće utivati na telesnu težinu. Međutim, ako u nekom periodu redovno konzumirate veću količinu od preporučene, med još kako može dovesti do povećanja težine. Iako se radi o izuzetno zdravoj namirnici morate kontrolisati dnevne unose kako ne bi došlo do neravnoteže u ishrani.

Mnoge dijete za mršavljenje preporučuju korišćenje meda u ishrani. Med je pogodan kako bi se lakše izbacili slatkiši i grickalice iz upotrebe. Vodite računa da dnevni unos meda ne prelazi 12 grama.

Koju su ostali benefiti meda za zdravlje?

Pored toga što je odlična alternativa šećeru i drugim slatkim namirnicama, med ima brojne benefite po zdravlje, a neki od njih su:

  • Med je odličan izvor energije. Savetuje se uzimanje meda kada je potrebno što pre povećati energiju.
  • Ublažava kašalj i druge respiratorne tegobe. Med poseduje izuzetna antioksidativna i antimikrobna svojstva, pa se kao takav preporučuje pri blagim prehladama, bolovima u grlu i kašlju. Kombinacije sa drugim sastojcima imaju još bolji efekat.
  • Pomaže u zaštiti srca i jačanju imunog sistema. Zahvaljujući svojim antioksidativnim svojstvima, med može poboljšati rad srca i regulisati nivo holesterola. Takođe, odličan je ako želite da ojačate svoj imuni sistem.
  • Ublažava negativne uticaje stresa. Med u umerenim količinama deluje umirujuće, poboljšava san i može da smanji anksioznost.
  • Podstiče varenje i reguliše stomačne probleme. Ako koristite med sa ciljem da poboljšate varenje i eliminišete nelagode u stomaku, savetuje se da ga kombinujete sa ddrugim sastojcima kao što su cimet, kurkuma ili limun.
  • Pomaže u saniranju rana, blažih opekotina i drugih oštećenja na koži. Još od davnina med je nalazio svoju primenu u lečenju različitih kožnih oboljenja i oštećenja.

Komentar na “Da li med goji i koliko kalorija donosi?

  1. Licno smatram ako je med pravi-provereno ne skodi uzimati ga i u vecim kolicinama ,cak do 200gr dnevno i najbolje od pcele s pergom ,ovo ostalo sto muljaju svako na svoj nacin veoma je diskutabilno i zabrinjavajuce…

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.